mothprofing

Submitted by mário ferreira on 7/27/99. ( mftaxidermia@hotmail.com )

What can i use instied of edulan u for mothprofing my capes and skins. I used Borax and it interfere with my tanning process.
Perhaps the best metode is arsenic?
Mário Ferreira
Portugal

Return to Category Menu

Protex-Pre soak

This response submitted by Fernando on 7/27/99. ( Nevestaxidermy@webtv.net )

Mario! Como esta! Nice to see another Portuguese on the Forum.You can use Protex,it's a good moth proffer.If you need an adress I'll gladly get it for you.Do you do Taxidermy in Portugal? E-mail me I would love to talk some more with You. Fernando

Hi Fernando

This response submitted by Mário Ferreira on 7/29/99. ( mftaxidermia@hotmail.com )

Dear Fernando;
are you from Portugal?are you a Taxidermist?
I´m a taxidermist in portugal and i work parttime in my shop and in the museum of an aquarium called "Aquário Vasco da Gama". They have a page in www where you can see me at work.
in my shop i do my oun tanning and i`m allwais testing new products and methods. please send me more information about protex and about in house tanning methods that you use.
I´m looking forward to hear from you.
i have sent you a mail by hotmail.com that fail to deliver you to nevestaxidermy@webtv.net.
My Best regards;
Mário

Hi Fernando

This response submitted by Mário Ferreira on 7/29/99. ( mftaxidermia@hotmail.com )

Dear Fernando;
I´m a taxidermist in portugal and i work parttime in my shop and in the museum of an aquarium called "Aquário Vasco da Gama". They have a page in www where you can see me at work.
in my shop i do my oun tanning and i`m allwais testing new products and methods. please send me more information about protex and about in house tanning methods that you use.
i have sent you a mail by hotmail.com that fail to deliver you to nevestaxidermy@webtv.net.
My Best regards;
Mário

Hi Fernando

Dear Fernando;
My Best regards;
Mário

Para Mario

This response submitted by Pedro Gonzalez on 8/3/99. ( govp66 )

Que tal Mario , yo soy taxidermista de Mexico y te puedo decir
que lo mejor es el Arsenico lo malo es que es muy delicado de usar
me dedico especialmete a la taxidermiade caza mayor pero tengo muchos amigos taxidermistas de pluma que intentaron usar borax y despues de un tiempo les fue muy mal los animales se hecharon a perder , en Estados Unidos segun entiendo esta prohibido usar arsenico aqui hay una formula de (arsenico, jabon, y varios )que se les unta a las aves
ya para rellenarse o poner el molde que es 100% efectiva y te puedo decir que hay patos en casas de amigos que tienen 60 o mas años y estan perfectas , no dudo que muchos productos americanos sean muy buenos pero tienes que traerlos de ahi, yo uso bacericida y phenol en mi pegamento para montar animales asi mismo uso bactericida en el rehidratado y a veces hasta en el picle, es un bactericida especial para pieles lo consigo en Estados Unidos pero estoy seguro que se puede conseguir aqui lo que pasa es que como mi consumo es muy poco las casas que se dedican a esto no te hacen el menor caso o tienes que estar casi rogando lo cual me hace comprar fuera, si quieres la formula de arsenico te la puedo conseguir , por cierto en un catalogo viejo de Jonas uno muy ancho engargolado ( hace mas o menos 13 años ) hay una formula en la cual me parece que a baño maria se hace la fomula de arsenico mezclada con agua de modo que uses esta agua en lugar de el polvo directo lo cual es amas peligroso por los residuos que quedan en el aire,bueno me despido Mario y si tienes alguna duda o quieres platicar de lo que sea mandame un e mail el cual es
govp66&hotmail .com &= aroba no sirve mi teclado
Hasta luego y estamos en contacto
Pedro

thank you pedro

This response submitted by Mário Ferreira on 8/4/99. ( MFtaxidermia@hotmail.com )

Dear Pedro;
Thank you for your anser!
Please send me your Formula for arsenic.
I will send you a mail whith some more questions that i have.
My best regards.
Mário

Return to Category Menu